فلوچارت جریان تولید شیر کاکائو پاستوریزه

شیر و لبنیات از دیر باز به عنوان غذایی مهم شناخته شده بودند. لبنیات به عنوان یکی از 5 گروه مهم غذایی آمده که مصرف روزانه 2 تا 3 واحد از آن توصیه شده است. امروزه اهمیت مصرف کافی شیر به خوبی ثابت شده و در هرم غذایی ، راهنمایی برای حفظ سلامت تغذیه می باشد.
شیر کاکائو شیری است که به آن شکلات یا کاکائو و شیرین کننده اضافه شده است. شیر کاکاٸو نیز بصورت نوشیدنی گرم هم مورد استفاده قرار می گیرد.شیر کاکائو در سراسر دنیا استفاده می‌شود. مصرف آن مخصوصاً در کشور انگلستان در فصل‌های سرد بسیار رایج است.
تنوع لبنیات به منظور تامین ذائقه و افزایش مصرف آن در حال افزایش است. امروزه تنوعی از شیرهای طعم دار مثل شیر توت فرنگی، شیر عسل، شیر قهوه، شیر خرما و ... در دسترس هستند، اما شیر کاکائو هنوز مطلوب ترین شیر است . شیر کاکائو علاوه بر پروتئین، یک منبع از ویتامین A، ویتامین D، کلسیم، فسفر، پتاسیم، ید و ویتامین‌های B نیز می‌باشد. شیر کاکائو حاوی کربوهیدرات و مقداری کمی چربی رژیمی است.
کاکائوی غنی از فلاوونوئید، موجب بهبود عملکرد اندوتلیال می شود و خطر بیماریهایی نظیر قلبی –عروقی ،قند خون،فشار خون را کاهش می دهد.
کاکائو احتمالا از طریق فعال سازی اکسید نیتریک، اثرات آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی ایجاد می کند که موجب کاهش فشار خون و بهبود عملکرد عروق و پلاکت ها می شود و بدین وسیله خطر بیماری های قلبی- عروقی را کاهش می دهد. کاهش خطر بیماری های قلبی- عروقی، ممکن است از طریق ممانعت از تجمع پلاکت ها و اکسیداسیون LDL نیز اعمال شود.
مصرف لبنیات حاوی شکلات با شادی و لذت مرتبط است. شکلات در متابولیسم سروتونین، دوپامین و اندورفین که در ایجاد شادی و آرامش تاثیر گذار است، مشارکت می کند. استفاده از کاکائو به عنوان آرامبخش و ضد افسردگی می باشد و در گذشته به عنوان دارو کاربرد داشته است.

شیر کاکائو

بعد از عملیات تهیه و فرمولاسیون شیر وارد تانک می‌شود و مجدداً پاستوریزه شده و بعد وارد تانک‌های 7 تنی شده و تا 5 درجه سانتیگراد خنک شده و در این کارخانه بسته‌بندی می‌شود.







View comments

Feedback Form

  • First Name & Last Name *
  • E-Mail *
  • Phone *
  • Comment *
  • Security code*